Analityk: wydawanie dem obniża sprzedaż pełnych wersji o połowę

Jednym z negatywnych trendów współczesnej branży jest coraz rzadsze wydawanie dem. Słuchając wypowiedzi analityka i prezesa studia Puzzle Clubhouse, Jesse’a Schella, nic dziwnego.

W trakcie konferencji DICE radził on wydawcom — „jeśli chcecie odnieść sukces, nie wydawajcie wersji demonstracyjnych”.

W trakcie swojego wystąpienia na konferencji DICE Schell, podpierając się stosownymi liczbami, stwierdził, że jedną z recept na sukces jest rezygnacja z tworzenia dem swoich gier. Jak mówi:

Pytacie: „czy uważasz, że wydaliśmy wszystkie pieniądze, by zrobić demo, a ono o połowę obniżyło sprzedaż?” Tak, dokładnie to się stało.

Schell przekonuje, że najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu komercyjnego i osiągnięcie wysokiej sprzedaży jest budowanie tzw. „hype’u” poprzez publikowanie teaserów i zwiastunów. Według analityka wzbudza to zainteresowanie klientów danym tytułem i nie mogą się oni doczekać, by go wypróbować. Jeśli jednak konkretna gra otrzyma demo, często po zagraniu konsument dochodzi do wniosku, że nie warto inwestować w pełną wersję, i po prostu jej nie kupuje. Inaczej jest, gdy „próbki” nie ma.

Źródło:
"Piotrek66" - CD-Action


Klemens
2013-02-11 23:05:30